04.06.2024.

Projekta 5.1.1.2.i.0/1/22/A/CFLA/001 sadarbības partneru pētījumu progress
01.02.20234 – 30.04.2024:

 

Projekts Nr: P-1

Īstenotājs: SIA “Baltic Scientific Instruments”

Projekta ietvaros SIA „Baltic Scientific Instruments” periodā no 2024.gada 01.februāra līdz 2024.gada 30.aprīlim turpināja darbu pie pētniecības projekta nr.1 «ĪTGe spektrometra, kura pamatā ir automatizēta hibrīda dzesēšanas sistēma, izpēte un izstrāde» realizācijas.

Projekta 6.ceturksnī tika izstrādāta konstrukciju dokumentācija hibrīda dzesēšanas iekārtas prototipa detaļām; tika veikta kondensācijas procesu CFD modelēšana un rezultātu analīze; tika veikts vibrācijas mērīšanas pētījums un analīze; tika veikta eksperimentu un CFD modelēšanas rezultātu analīze un tehnisko specifikāciju sagatavošana izmaiņām projektēšanas dokumentācijā.

Iegūtas zināšanas ļauj turpināt ar tālāko hibrīdas dzesēšanas sistēmas izpēti un izstrādi.

Pētījums tiek īstenots projekta “Enerģētikas un transporta kompetences centrs” ietvaros. Projekta īstenošanas līguma numurs 5.1.1.2.i.0/1/22/A/CFLA/001.

 

 

Projekts Nr: P-2

Īstenotājs: SIA "Lafivents"

Ir noslēdzies pētījums "Datu monitoringa algoritmu izveide enerģijas patēriņa samazināšanai ēkām, ņemot vērā komforta parametrus un cilvēku produktivitāti".

Pētījuma ietvaros tika realizēta efektīva sadarbība ar Rīgas Tehniskās universitātes Siltuma, gāzes un ūdens tehnoloģijas institūta pētniekiem (RTU) un Rīgas Stradiņa universitātes pētniekiem (RSU). Sadarbības ietvaros tika realizēts pētījums par Latvijas publiskas ēkas siltumenerģijas, elektroenerģijas patēriņa un tā optimizācijas stratēģiju, un iekštelpu klimata simulēšanu, izmantojot EnrgyPlus un IDA ICE datorprogrammas, produktivitātes un energoefektivitātes teorētiskajiem un eksperimentos balstītiem modeļiem,  kā arī izstrādātas trīs publikācijas.

Publikācijā “Possibilities of balancing buildings energy demand for increasing energy efficiency” ir veikta tipveida ēku pieprasītā enerģijas patēriņa balansēšanas iespēju analīze ar mērķi celt to energoefektivitāti. Tiek analizēta simulāciju izmantošana enerģijas optimizācijai, ņemot vērē ēkas kopējo siltuma, dzesēšanas un elektrības patēriņu, temperatūras, gaisa un siltuma plūsmu apmaiņu starp zonām, un citu faktoru ietekmi uz simulācijas modeli. Publikācijā “Assessment of HVAC performance and savings in office buildings using data-driven method” ir veikta tipveida teorētiska un testa biroja ēkas apkures, ventilācijas un kondicionēšanas sistēmu efektivitātes izvērtēšana izmantojot dinamiskos datos balstītu metodoloģiju. Tika veikta energopatēriņu ietekmējošo faktoru izpēte un prioritāra klasifikācija, datu ievākšana un monitorēšana, digitālo dvīņu izveide un simulācija, rezultātu validācija un interpretācija.

Publikācijā "Changes in work environment parameters in relation to the comfort and factors influencing productivity of office workers: comprhensive literature review" ir veikta ēkas lietotāju labsajūtu un produktivitāti ietekmējošo parametru izpēte un klasifikācija pēc faktora nozīmīguma, eksperimentāls pētījums ar mikroklimata parametru vērtību scenāriju variācijām un to ietekmi uz lietotāju kognitīvajām spējām, kas izteiktas procentuālā produktivitātes kritumā. Pētījums rezultējies universāli pielietojamā matricā, kas satur rekomendējamas iekštelpu klimata parametru vērtības četrām komforta klasēm, un prognozēto ietekmi uz lietotāju darba spējām, kā arī rekomendācijas vides uzlabojumam.

RTU un RSU darbinieki pētījumā un publikācijās ieguldīja savas teorētiskās zināšanas, savukārt Lafivents komanda ieguldīja savu labsajūtu un praksē gūtās zināšanas, lai nodrošinātu eksperimenta norisi, matricas izveidi, simulāciju modeļu rezultātu validāciju un optimizācijas stratēģiju integrēšanu ēku vadības automātikas sistēmu, enerģijas patēriņa un iekštelpu klimata monitoringa platformā “Intellify”. Projekta rezultātā paplašinātas Latvijas un Eiropas savienības iespējas sasniegt ar enerģijas patēriņa optimizāciju saistītos mērķus, dodot zinātnisku un praktisku ieguldījumu enerģijas pieprasījuma balansēšanā, samazināšanā un optimizācijā, vienlaikus veicinot iekštelpu klimata komforta līmeņa uzlabošanu.

 

 

Projekts Nr: P-4

Īstenotājs: SIA "Sorsera"

SIA Sorsera noslēdz ES līdzfinansēta pētniecības projekta 3. starpposmu

SIA Sorsera turpina realizēt pētniecības projektu "Prototipa izstrāde reāllaika prasību definēšanas rīkam ar digitālu bibliotēku tehnoloģiskiem risinājumiem".

SIA Sorsera pēdējo 6 mēnešu laikā veikusi un noslēgusi sekojošas aktivitātes:

Prasību definēšanas rīka pamatfunkcionalitātes izstrādeDigitālas bibliotēkas programmatūras pamatfunkcionalitātes izstrādeKopējā digitalizācijas risinājuma testēšana un validēšana (TRL 5 sasniegšana)Prototipa izveides plāna izveideIr sasniegti aktivitātēm atbilstošie pētniecības rezultāti, un starpposma nodevumi

 

.

 

Projekts Nr: P-6

Īstenotājs: SIA Origin Robotic

Paraugs Nr.4 aktivitātes rezultātu apraksts

Tika radīts industriālais prototips, kurš demonstrē visas plānotās funkcionalitātes veiktspēju un kurā ir apvienotas visas iepriekš izstrādātās apakšsistēmas.

Apakšistēmu uzskaite, kuras tika integrētas vienā industriālajā prototipā:

• Kameras un to stabilizācijas sistēma jeb gimbal;

• Lidojojuma kontrolieris un lidošanas algoritmi;

• Nesējs jeb portatīvs, vertikālas pacelšanās bezpilota lidaparāts;

• Zemes kontroles stacija un tā programnodrošinājums;

• Mērķa fiksācijas, tēmēšanas un lietderīgās kravas nomešanas programnodrošinājums

Zemes datu pārraides sistēma;

• Nesamās kravas integrācijas modulis;

• Tika integrēti datu pārraides un GNSS datu uztveršanas moduļi;

• Tika integrētas visas izstrādātās elektroniskās plates, tai skaitā centrālā plate, barošanas plate, gimbal kontroles un video apstrādes plate, radio modema nesējplate.

Projekts ir veiksmīgi noslēdzies.

 

.

 

Projekts Nr: P-7

Īstenotājs: SIA "Aerodium-Technologies”

5.posms no 01.02.2024 – 30.04.2024

 

Veiktās aktivitātes:

• Lidojuma zonas prototipa ražošana.

Pabeigta testa iekārtas komponenšu ražošana, pārbaudes un pieņemšana.

Testa iekārtas montāža tiek veikta  maijā.

• Jaunā tuneļa koncepta konstruktīvie risinājumi.

Pašlaik notiek intensīvs darbs pie inženiertehniskajiem risinājumiem tuneļa konceptam.

Tiek definēti savienojumu mezgli, materiāli, stiprinājumi, precizēti un atjaunoti slodžu aprēķini, svari komponentēm un montāžas secība, principi.

 

.

 

 

<< | >>

TOP