5.10.2023.

Projekta 5.1.1.2.i.0/1/22/A/CFLA/ 001
sadarbības partneru pētījumu progress
01.05.2023 – 31.07.2023:

 

Projekts Nr: P-1

ĪSTENOTĀJS

SIA “Baltic Scientific Instruments”

Projekta ietvaros SIA „Baltic Scientific Instruments” periodā no 2023.gada 01.maija līdz 31.jūlijam turpināja darbu pie pētniecības projekta nr.1 «ĪTGe spektrometra, kura pamatā ir automatizēta hibrīda dzesēšanas sistēma, izpēte un izstrāde» realizācijas.

Projekta 3.ceturksnī tika veikta detalizētā tehniska uzdevuma izstrāde sašķidrinātāja bloka kondensora mezglam; tika izstrādāts hibrīda dzesēšanas iekārtas prototipa kopskats; tika izstrādāts pētījumu plāns un CFD simulācijas plāns, veikta matemātiskā modeļa izstrāde kondensācijas procesu CFD modelēšanai; tika veikta vibrācijas avotu analīze un to ietekme uz kriostatu ar detektoru.

Iegūtas zināšanas par vibrācijas avotiem un par vibrācijas ietekmi uz spektrometriskās ierīces izšķirtspēju, ļauj atrast risinājumu vibrācijas samazināšanai vai tas ietekmes koriģēšanai programmatūrā.

Detalizētā tehniskā uzdevuma izstrāde sašķidrinātāja bloka kondensora mezglam, prototipa kopskata izstrāde,  kā arī pētījumu plāna, CFD simulācijas plāna un matemātiskā modeļa izstrāde kondensācijas procesu CFD modelēšanai ļauj turpināt ar tālāko hibrīdas dzesēšanas sistēmas izpēti un izstrādi.

Projekts Nr: P-2

Īstenotājs:

SIA “Lafivents”

Projekta trešajā ceturksnī izstrādāts energoefektivitātes teorētiskais modelis, kas aprēķina optimālus inženiertīkla iestatījumus, kas nodrošinātu optimālu darba vidi, izejot no produktivitātes algoritmu aprēķinātajiem parametriem. Biroja ēkā Rīgā uzstādīta platforma ar integrētu produktivitātes un optimāla klimata aprēķina modeli, kas atspoguļo enerģijas un darbinieku izmaksas, kā arī, balstoties uz produktivitātes teorētisko modeli un āra vides prognozētajiem klimatiskajiem datiem - temperatūru, saules intensitāti, vēja ātrumu, automātiski regulē HVAC mezglus, lai nodrošinātu optimālu vidi. Izveidota metodoloģija darbinieku labsajūtas datu ievākšanai, veicot aptaujas, un to rezultātus salīdzinot ar produktivitātes / klimata teorētisko modeli.

Projekts Nr: P-4

Īstenotājs:

SIA “SORSERA”

SIA Sorsera turpina realizēt pētniecības projektu "Prototipa izstrāde reāllaika prasību definēšanas rīkam ar digitālu bibliotēku tehnoloģiskiem risinājumiem" un ir veiksmīgi noslēgusi projekta 3. aktivitāti:

- Vienota  URDx formāta ietekmes pētījums uz iepirkuma rezultātiem

- Digitalizācijas risinājumu skiču (wireframe) izpēte

Ir sasniegti aktivitātei atbilstošie pētniecības rezultāti un nodevumi:

- Sastādīti pielietojuma scenāriji (use-cases) attiecībā uz URDx formāta pielietojumu iepirkuma plānošanas procesā, lai maksimizētu pozitīvu formāta ietekmi uz iepirkuma rezultātiem.

- Izveidotas skices (wireframes) digitalizācijas risinājumam

Projekts Nr: P-5

Īstenotājs:

SIA “Earth Revival Technologies”

01.06.2023– 31.07.2023 Veikto darbību apraksts:

-savstarpēji saistīti pētīto apstrādes metožu kritēriji un apstrādātā materiāla raksturlielumi;

- izvēlēti perspektīvākie virzieni: kompleksā kavitācijas-elektropulsa ietekme un divpakāpju mikrobioloģiskā un kavitācijas ietekme;

 - veikts to īstenošanas inženiertehniskais novērtējums;

 - tika veidoti priekšlikumi sistēmas galveno mezglu sakārtošanai

Projekta īstenošana ir apturēta pēc pabeigtajām aktivitātēm.

Projekts Nr: P-7

Īstenotājs:

SIA “Aerodium-Technologies”

2.posms no 01.05. – 31.07.2023

Pabeigtās aktivitātes:

Iespējamo dzesēšanas sistēmu risinājumu izpēte – piemērotākā risinājuma atrašana R1 tuneļa koncepta dzesēšanai.

Automatizācijas sistēmas funkcionālais apraksts – Vertikālā vēja tuneļa automatizācijas sistēmas funkcionālais apraksts.

Tuneļa iestatītā ātruma stacijas loģika.

Dati un algoritms tuneļa iestatītajam ātrumam.

Tuneļa drošības sensoru testi.

Automatizācijas sistēmu izstrāde.

Programmas izstrādes pamatapraksts.

Sākta programmatūras izstrāde.

Projekts Nr: P-8

Īstenotājs:

SIA “EDGE AUTONOMY RIGA”

Veikto darbu kopsavilkums

1. aktivitāte

1. Rādītāju uzlabošana - dzinējs.

Mehāniskais un elektroniskais dizains (shēmas, 3D modeļi)

 3. starpposms

1) Veiktas pēdējās korekcijas un uzlabojumi:

2) Jauns propellera stiprinājums ar tapām stingrāks. Pēc ieviešanas nav atteikumi

3) Jauns paštaisīts ieplūdes vārsta korpuss.

4) Maisījuma deflektors ar izlīdzinātu maisījuma kvalitāti pa cilindriem (stabilāka dzinēja darbība, vienmērīga temperatūra)

5) Palielinātas izputēja skrūves.

6) Uztaisīti dzinēja vāki, lai uzlabotu applūstamību un samazinātu degvielas patēriņu.

● Kopā veikti 286 lidojumi. Dzinēja kalibrācija ir optimāla un tiek uzskatīta par produkta versijai atbilstoša.

•••

2. aktivitāte

Rādītāju uzlabošana – VTOL mezgls “boom”.

Mehāniskais un elektroniskais dizains (shēmas, 3D modeļi)

 3. Starpposms

1) Kompozītmateriālu detaļu vizuālo defektu risināšana.

 2) Gala svara optimizācijas un monitorēšanas darbi.

3) Radara integrācija lidaparātā, aizstājot līdzšinējo LRF sistēmu (lāzera attāluma mērītājs).

4) Lidaparāta uzglabāšanas un transportēšanas aprīkojuma izstrāde.

5) Mezglu industralizācija.

6) Ražošanas palīgierīču ražošana un procesu optimizācija

• Dizaina izmaiņas ir veiksmīgas

•••

3.aktivitāte  Prototipu ražošana

1) Kvalitātes kontroles parametru definēšana

2) Rezerves daļu un obligāto apkopju dokumentācijas sagatavošana

3) Lidojumu statistikas un novērojumu analīze

 4) Izlaista un notestēta stabilas konfigurācijas programmatūra

Pētījums veiksmīgi noslēgts.

 Pētījuma rezultātā ir saražoti Industriālie prototipi, notestēti ar telemetrijas analīzes dokumentāciju.

 Investīcijas: Galarezultāta sasniegšanai ieguldīts 394 307 EUR

Projekts Nr: P-12

Īstenotājs:

SIA “RĪGAS ELEKTROMAŠĪNBŪVES RŪPNĪCA”

Akciju sabiedrība “RĪGAS ELEKTROMAŠĪNBŪVES RŪPNĪCA” turpina pētījuma “Pašpatēriņa pārveidotāju projektēšana un izstrāde izmantojot jaunos SiC pusvadītāju elementus” īstenošanu projekta “Enerģētikas un transporta kompetences centrs” ietvaros. Projekta numurs Nr.5.1.1.2.i.0/1/22/A/CFLA/001.

Aktivitātes ietvaros tika izveidoti visu pārveidotāju topoloģiju vadības algoritmi un to programmatūra. Mūsu pielietojumā būs izmantoti trīs pārveidotāju veidi: trīsfāžu invertors, buck/boost pārveidotājs un half-bridge pārveidotājs. Katra topoloģija paredz atšķirīgu digitālo vadības izvadu un analogu ievadsignālu skaitu. Attiecīgas ierīces vadības bloka uzdevums ir pielietot pareizo algoritmu un saskaņot pārveidotāju darbību. Vadības bloks visiem pārveidotājiem ir izveidots universāls (neskaitot vilces invertoru).

Ar nākamo soli bija sastādīta vadības bloku komunikācijas blok-shēma un izvelēti komunikācijas veidi un protokoli. Iekšējai trolejbusa CAN līnijai ir jāstrādā ar komunikācijas J1939 protokolu, tāpēc arī iekšējie pārveidotāju vadības bloki ir jāprogrammē ievērojot protokolu.

 

<< | >>

TOP